ردیف | نیمسال تحصیلی | نوع آزمون | پاسخنامه تستی | پاسخنامه تشریحی | توضیحات |
---|---|---|---|---|---|
1 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
2 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
3 | تابستان ۱۴۰۳ | تستی | ![]() | ![]() | |
4 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
5 | تابستان ۱۴۰۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
6 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
7 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
8 | تابستان ۱۴۰۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
9 | ۱۴۰۰-۱۴۰۱-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
10 | تابستان ۹۹ | تستی | ![]() | ![]() | |
11 | ۹۸-۹۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
12 | تابستان ۹۸ | تستی | ![]() | ![]() | |
13 | ۹۷-۹۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
14 | تابستان ۹۷ | تستی | ![]() | ![]() | |
15 | ۹۶-۹۷-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
16 | ۹۶-۹۷-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
17 | تابستان ۹۶ | تستی | ![]() | ![]() | |
18 | ۹۵-۹۶-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
19 | ۹۵-۹۶-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
20 | تابستان ۹۵ | تستی | ![]() | ![]() | |
21 | تابستان ۹۴ | تستی | ![]() | ![]() | |
22 | ۹۳-۹۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
23 | تابستان ۹۳ | تستی | ![]() | ![]() | |
24 | ۹۲-۹۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
25 | ۹۲-۹۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
26 | تابستان ۹۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
27 | ۹۱-۹۲-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
28 | ۹۰-۹۱-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
29 | ۹۰-۹۱-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
30 | تابستان ۹۰ | تستی | ![]() | ![]() | |
31 | ۸۹-۹۰-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
32 | ۸۹-۹۰-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
33 | ۸۸-۸۹-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
34 | ۸۸-۸۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
35 | ۸۷-۸۸-۱ | تستی - تشریحی | ![]() | ![]() |
برای سوال مطرح شده، واژه محتال در فقه اسلامی به کسی اطلاق میشود که با استفاده از حیله و تقلب به قصد فریب دیگران و به دست آوردن مال آنها عمل میکند.به عبارت دیگر محتال به شکلی عملیاتی کلاهبردار است، یعنی عنوان فقهی او همان کلاهبرداری است.
بنابراین گزینه 1 صحیح است.گزینه 2 (خائن در امانت) به خیانت در امانت مربوط میشود، گزینه 3 (مختلس) به اختلاس و خیانت در اموال مربوط است، و گزینه 4 (سارق تعزیری) به جرم سرقتی تحت تعزیر مربوط میشود؛ این عناوین هر کدام بار حقوقی جداگانهای دارند و با محتال که صریحا به معنای کلاهبرداری است، تفاوت دارند.
در نتیجه، محتال عنوان فقهی معادل کلاهبردار است و پاسخ صحیح گزینه 1 میباشد.