ردیف | نیمسال تحصیلی | نوع آزمون | پاسخنامه تستی | پاسخنامه تشریحی | توضیحات |
---|---|---|---|---|---|
1 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
2 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
3 | تابستان ۱۴۰۳ | تستی | ![]() | ![]() | |
4 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
5 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
6 | تابستان ۱۴۰۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
7 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
8 | تابستان ۱۴۰۱ | تستی | ![]() | ![]() | تغییر منبع از نیم سال دوم 1402-1401 |
9 | ۱۴۰۰-۱۴۰۱-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
10 | ۱۳۹۹-۱۴۰۰-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
11 | ۱۳۹۹-۱۴۰۰-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
12 | تابستان ۹۹ | تستی | ![]() | ![]() | |
13 | ۹۸-۹۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
14 | تابستان ۹۸ | تستی | ![]() | ![]() | |
15 | ۹۷-۹۸-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
16 | ۹۷-۹۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
17 | ۹۶-۹۷-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
18 | ۹۶-۹۷-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
19 | ۹۵-۹۶-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
20 | ۹۵-۹۶-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
21 | ۹۴-۹۵-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
22 | ۹۳-۹۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
23 | ۹۳-۹۴-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
24 | ۹۲-۹۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
25 | ۹۲-۹۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
26 | ۹۰-۹۱-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
27 | ۹۰-۹۱-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
28 | تابستان ۹۰ | تستی | ![]() | ![]() | |
29 | ۸۹-۹۰-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
30 | ۸۹-۹۰-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
31 | تابستان ۸۹ | تستی | ![]() | ![]() | |
32 | ۸۸-۸۹-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
33 | ۸۸-۸۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
34 | ۸۷-۸۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() |
پاسخ مسئله با توجه به محتوای متن به این شکل است که انسان به دلیل میل به جاودانگی، نخست به دنبال معنای زندگی و جایگاه دین در زندگی است.در متن آمده است که "در باره انسان نیز چنین است؛ دین در زندگی، نخستین و مهمترین مطالبه انسان است؛ با جاودانگی انسان گره میخورد".
بنابراین گزینه 1 صحیح است زیرا جایگاه و ارزش دین در زندگی نخستین و مهمترین مطالبه انسان است که با آرزوی جاودانگی پیوند دارد.
گزینه های دیگر را مرور میکنیم:2) خوردن و خوابیدن و غلبه کردن، نیز رفتارهای زیستی ابتدایی اند اما پاسخ بنیادی به پرسش های هدف و معنای زندگی و دین نیستند؛ 3) برآورد نیازمندی های حسی و 4) شکوفا کردن استعدادهای علمی نیز اهمیت دارند، اما به نخستین مطالبه انسان یا رابطه با جاودانگی مربوط نمیشوند.