ردیف | نیمسال تحصیلی | نوع آزمون | پاسخنامه تستی | پاسخنامه تشریحی | توضیحات |
---|---|---|---|---|---|
1 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
2 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
3 | تابستان ۱۴۰۳ | تستی | ![]() | ![]() | |
4 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
5 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
6 | تابستان ۱۴۰۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
7 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
8 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
9 | تابستان ۱۴۰۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
10 | ۱۴۰۰-۱۴۰۱-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
11 | تابستان ۹۹ | تستی | ![]() | ![]() | |
12 | ۹۸-۹۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
13 | ۹۷-۹۸-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
14 | ۹۷-۹۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
15 | ۹۶-۹۷-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
16 | ۹۵-۹۶-۲ | تستی | ![]() | ![]() |
گزینه 1 صحیح است.توضیح گام به گام:
(1) مخالفان برنامه ریزی معمولا انتقاد اصلی خود را متوجه دشواری و ناپایداری پیش بینی آینده میدانند؛ برنامه ریزی متکی به برآوردها و مدل هایی است که "اعداد مربوط به آینده" تولید میکنند اما معلوم نیست آن پیش بینیها در عمل تحقق یابند.
(2) از سوی دیگر، مدلها و شبیه سازیها محدودیت هایی دارند:شناخت کامل عوامل مؤثر دشوار است، تلفیق عوامل پیش بینی کننده و تشریح کننده پیچیده است و نحوه تغییر عوامل در آینده نامعلوم است؛ همه اینها اعتبار پیش بینی را زیر سؤال میبرد و زمینه مخالفت فراهم میآورد.
حذف سایر گزینهها (روش استدلالی) :
- گزینه 2 "هماهنگی فعالیتها":این مورد عموما از اهداف و نتایج مثبت برنامه ریزی است، نه دلیل مخالفت.
- گزینه 3 "افزایش بازده":افزایش بازده نیز از انگیزه های طرفداران برنامه ریزی است، نه نقطه ضعف آن.
- گزینه 4 "بسیج نیروها به سوی هدف":این هم یکی از کارکردهای مطلوب برنامه ریزی است، بنابراین دلیل مخالفت نیست.
پاسخ نهایی: گزینه