ردیف | نیمسال تحصیلی | نوع آزمون | پاسخنامه تستی | پاسخنامه تشریحی | توضیحات |
---|---|---|---|---|---|
1 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
2 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
3 | تابستان ۱۴۰۳ | تستی | ![]() | ![]() | |
4 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
5 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
6 | تابستان ۱۴۰۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
7 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۲ | تشریحی | ![]() | ![]() | |
8 | ۹۷-۹۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() | از نیم سال دوم 98-97 تا نیم سال اول 1402-1401 درس بدون منبع بوده |
در نظریه شناخت گرایی، یادگیرنده عامل اصلی کسب اطلاعات است و فرایند یادگیری فرایندی درونی، جهت دار و وابسته به فعالیت های ذهنی است که در آن یادگیرنده فعال است و محرکها را با شناخت های خود ترکیب میکند.
مهمترین ویژگی های یادگیری مبتنی بر نظریه شناخت گرایی عبارتند از:
- تاکید بر درگیری فعال یادگیرنده در فرایند یادگیری
- ایجاد رابطه میان آموخته های جدید با دانش پیشین در حین یادگیری
- تاکید بر ایجاد سازمان دهی مناسب و ترتیب و توالی اطلاعات به منظور ایجاد بینش و تسهیل یادگیری
بنابراین گزینه 1 درست است.گزینه های 2 تا 4 به ویژگی های سایر رویکردها تعلق دارند:گزینه 2 به رفتارگرایی و گزینه های 3 و 4 به سازنده گرایی.