ردیف | نیمسال تحصیلی | نوع آزمون | پاسخنامه تستی | پاسخنامه تشریحی | توضیحات |
---|---|---|---|---|---|
1 | ۱۴۰۳-۱۴۰۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
2 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
3 | ۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
4 | ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
5 | تابستان ۱۴۰۱ | تستی | ![]() | ![]() | تغییر منبع از نیم سال دوم 1402-1401 |
6 | ۱۴۰۰-۱۴۰۱-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
7 | ۱۳۹۹-۱۴۰۰-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
8 | تابستان ۹۹ | تستی | ![]() | ![]() | |
9 | ۹۸-۹۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
10 | تابستان ۹۸ | تستی | ![]() | ![]() | |
11 | ۹۷-۹۸-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
12 | ۹۷-۹۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
13 | ۹۶-۹۷-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
14 | ۹۶-۹۷-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
15 | ۹۵-۹۶-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
16 | ۹۵-۹۶-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
17 | ۹۴-۹۵-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
18 | ۹۴-۹۵-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
19 | ۹۳-۹۴-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
20 | ۹۳-۹۴-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
21 | ۹۲-۹۳-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
22 | ۹۲-۹۳-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
23 | ۹۱-۹۲-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
24 | ۹۱-۹۲-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
25 | ۹۰-۹۱-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
26 | ۹۰-۹۱-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
27 | تابستان ۹۰ | تستی | ![]() | ![]() | |
28 | ۸۹-۹۰-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
29 | ۸۹-۹۰-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
30 | تابستان ۸۹ | تستی | ![]() | ![]() | |
31 | ۸۸-۸۹-۲ | تستی | ![]() | ![]() | |
32 | ۸۸-۸۹-۱ | تستی | ![]() | ![]() | |
33 | ۸۷-۸۸-۱ | تستی | ![]() | ![]() |
منظور از معنویت در نگاه قرآن کریم عبارت است از حالت یا وضعیتی در انسان که در آن بندگی و تقرب به خداوند احساس میشود.این تعریف کلیدی است زیرا تجربه نزدیکی با خدا محور اصلی معنویت به شمار میآید.
این حالت در قرآن با اشاره به این که تقرب به خدا موجب میشود انسان جز خدای احد اثبات نکند و سایر موجودات را به عنوان آفریدگار یا مدبر عالم نشناسد، تبیین میشود.به عبارت دیگر، معنویت با تعهد توحیدی و بی تردید به خداوند پیوندی عمیق دارد.
همچنین، معنویت از منظر قرآن با علم و ایمان و عمل صالح ارتباط مییابد؛ این سه عامل مظهر و تجلی اسما و صفات الهی در انسان میشود و بندگی صادقانه را به سطحی میرساند که تعقل و ایمان در یک مسیر واحد همسو میشوند.
و در نهایت، قرآن به حیات طیبه اشاره میکند که گستره آن زندگی دنیوی و اخروی انسان را دربرمی گیرد و شرط وصول به آن، زندگی کردن همواره در سایه یاد خدا است.در این منظر معنویت، صرفا یک حالت فردی نیست بلکه زمینه ساز زندگی متعادل فردی، خانوادگی و اجتماعی میشود.
بنابراین گزینه "همه موارد" درست است.